0 Sara, paparazzo

Last week I became “Sara the paparazzo” : I decided to drop some of my books in public places in Paris and wait to get a snapshot of those passers-by who would be interested in the abandoned objects.

After a very rainy week-end, which made it impossible to carry out my “book-dropping-paparazzo” experiment, I began my little adventure on Monday, October 15th.

I brought several novels, including Pieds nus sur les limaces (Barefoot on the slugs), written by Fabienne Berthaud, Le voisin (The Neighbor) by Tatiana de Rosnay and a biography of Marilyn Monroe.

Why did I choose those books ? Actually, to tell the truth, I didn’t finish Pieds nus sur les limaces, and I didn’t really enjoy reading Le voisin either, but both have attractive covers. Dropping these books wouldn’t be too painful. However, I am really attached to Marilyn Monroe’s biography. But in this case curiosity is stronger: I really want to see if someone would be surprised, or even pleased to find it on a bench.

I chose to drop my first book, Pieds nus sur les limaces, at Cité Universitaire, in Paris.

Somehow I thought nobody would pay attention to it and that I would have to go home, my book in my pocket. On the contrary, after barely more than two minutes, a young woman came close to the book, observed it, picked it up, sat a little bit further and started reading it.

Then she boarded the next streetcar. My first book had been adopted !

(to be continued)

Sara Sadeghi


Depuis la semaine dernière, je suis Sara le paparazzo. J’ai décidé d’abandonner des livres dans des lieux publics de Paris, pour attendre et prendre un cliché des passants qui seraient interressés par l’objet abandonné.

Après un week-end très pluvieux, où je n’ai pas pu m’aventurer à effectuer mon expérience de “book-dropping-paparrazzo”, j’ai commencé ma petite aventure ce lundi 15 octobre.

J’avais pris avec moi plusieurs romans, dont Pieds nus sur les limaces de Fabienne Berthaud, Le voisin, de Tatiana de Rosnay et une biographie de Marilyn Monroe. Pourquoi ces ouvrages-là ? A vrai dire, je n’ai pas réussi à terminer Pieds nus sur les limaces, et je n’ai pas non plus adoré Le voisin, mais tous deux ont une jolie couverture. Je suis attachée à la biographie de Marilyn, mais ma curiosité est plus forte, j’aimerais voir si quelqu’un serait surpris, voire heureux, de trouver ce livre sur son chemin.

C’est à Cité Universitaire, dans le 14ème arrondissement, que j’ai choisi d’abandonner mon premier livre, Pieds nus sur les limaces.
Etrangement, je m’attendais à ce que personne n’y accorde de l’attention, et que je reparte au bout d’un moment, avec mon livre sous le bras. Au contraire, au bout d’à peine deux minutes, une jeune femme s’en approche, l’observe, le ramasse, s’assoit un peu plus loin et commence à le lire.

Elle prend ensuite le tramway. Mon premier livre est adopté !

A suivre !

Sara Sadeghi

 

La bibliothèque fantôme Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates